Starka minnen stannar förevigt

Jag vet att det är svårt att minnas vad som hände på konserter man vart på. Stockhlmskonserten som var min första TH konsert kommer jag inte alls ihåg In Your Shadow, Zoom Into Me och Ready Set Go, Automatic är också rätt borta ur mitt minne.
Och det suger!

Men, det finns en hel del som sitter kvar i minnet sedan det hände och som jag ofta tänker på. Så starka minnen..

Det första minnet jag minns som jag kan skratta åt ofta är från Globen. Jag stod ju längst fram på änden av catwalken och såg allt. Min blick var fokuserad på Humanoidgloben och det var under Noise som det här hände.. Introt börjar och jag tittar på globen rakt framför mig efter Gustav och Bill, sen börjar gitarrerna. Georg och Tom spelar och de springer ut på scenen.. Jag märker dem inte!
När Bill kommer ut stirrar jag på honom från topp till tå och sjunger med "There are days, when you feel so small, and you know, you could be so tall..." Jag står där paralyserad och ser på Bill som står där framför mig, sen när han sjungit första raderna av Noise ser jag Tom och Georg. -"Nämen där står ju Tom och Georg...!!" var min tanke då jag såg dem. Hahaha, så sjukt.

Nästa minne är från Scandinavium. Jag hamnade på andra raden på Toms sida nedanför första trappavsatsen/balkongen och under en låt, minns tyvärr inte vilken står Georg där uppe och ser ut över oss som står där nere. Och så möts våra blickar. Alla ni fans vet väl vilken intensiv blick han har..?!
Min tanke som for i huvudet då var "Sara titta bort han har för f*n en flickvän" XD Men sedan kommer tanken "Nej herregud Sara det är Georg, han ser på dig, titta inte bort, det här händer inte varje dag!" Så jag håller ögonkontakt med Georg ca 4-6 sekunder. Han bryter kontakt då Tom kommer dit, har jag för mig, eller så var det att han skulle gå till sin sida...

Och nu kommer säkert några av er säga "Men herregud hahaha alla känner att de får ögonkontakt med killarna" MEN nej jag vet hur det är att få "ögonkontakt" och ögonkontakt. Det är en skillnad med: när han kollar på dig och då han drar blicken över de runt dig så det känns som om han ser på just dig.
Och jag överdriver inte heller med att det var 4-6 sekunder! Om jag bara kunde bevisa det på något sätt! Nästa gång kanske man borde montera en kamera mellan ögonen utifall att ;)


Så berätta; VILKET ÄR DITT STARKASTE MINNE FRÅN KONSERTEN/KONSERTERNA DU VARIT PÅ?



Samma låt som han såg in i mina ögon?? I think so. :)

update, nu går det att kommentera!



Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag minns ingenting egentligen, men jag minns att jag faktiskt mötte Bills blick. Och ingen tror mig?

Haha, det är inte så svårt, vet många som mötte deras blickar. Jag minns inte låten - blev helt paralyserad efteråt typ. Har en svag känsla av att det var under Break Away :)

Men det är ett stort minne. Och första synen av dem, Tom snarare... Oh my, trodde att han skulle stå i ägget och så ploppade han fram mitt framför mig. Var inte riktigt beredd där haah.

2010-06-21 @ 22:45:35
URL: http://soautomatic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0